top of page

VÅRA TJÄNSTER

Här hittar du ett axplock av vad vi på Stadig Affärsutveckling AB kan erbjuda just er. Vi inleder allt samarbete med ett inledande samtal där vi sätter fingret på vart just ert behov finns och om vi ska inleda ett samarbete. Stadig Affärsutveckling AB har ett brett nätverk där det finns en bred kompetens inom såväl affärsutveckling, digitalisering, marknadsföring och hållbarhet. Tveka inte att höra av dig ;-)

Att nå sin fulla potential, vad betyder det?

Vi på Stadig Affärsutveckling AB vet att som företagare är man som oftast mitt i sitt arbete. Vardagen rullar på och det är gott så. Men oftast finns det en möjlighet att arbeta både smartare och mer lönsamt. Att arbeta mindre och tjäna mer brukar alltid locka. Men det krävs en annan typ av arbete än tidigare och det stavas utveckling. Utveckling kan vara både svårt och rent av lite läskigt. Men det är alltid värt det. Ni har säkert en högsäsong och en lågsäsong, nu är det dags för en ny säsong i er verksamhet nämligen utvecklingssäsong. Det är då ni ska vässa till er verksamhet och verkligen göra det ni brinner för. Anledningen till att ni startade från början ska leda er i den utvecklingen och vi på Stadig Affärsutveckling AB är gärna med er på den resan, för vi brinner nämligen för utveckling och vet hur vi kan hjälpa er.

Fyra pålar i vattnet vid en brygga med reflektioner i det blanka vattnet

Vad är hållbarhet? Varför ska man arbeta med hållbarhet?  Hållbarhet beskrivs av många som en djungel. Det finns en uppsjö av begrepp och certifieringar att förhålla sig till. Men ni måste inte kunna allt. Vi på Stadig Affärsutveckling älskar hållbarhet och har nördat in oss på begreppen och hur ett hållbarhetsarbetet kan utvecklas oavsett storlek på företag. En liten verksamhet kan till exempel ha svårt att certifiera sig. Det kostar ganska mycket pengar och kräver en hel del tid. Men det finns andra saker man kan göra för att bli mer hållbara och även vinna konkurrensfördelar. Vi på Stadig Affärsutveckling AB kan hjälpa er med det. Tillsammans tar vi fram ert nuläge och ert önskade läge. Sedan tar vi fram en plan för att nå det målet. Hållbarhetsarbete ska inte vara tillgängligt bara för de som har råd. Alla ska kunna dra nytta av ett hållbarhetsarbetet för att bli mer lönsamma och konkurrenskraftiga. Hållbarhet är inte bara en fluga utan ett område som hjälper ert företag att lyckas bättre inom samtliga områden och det måste inte kosta skjortan och halva armen. Även små ändringar leder till såväl ekonomiska, sociala som miljömässiga vinster.

Två människor på en bänk som pratar om något runt en surfplatta.

FÖRETAGSKONSULTATION

Har du ett projekt eller en idé som du vill förverkliga? Kanske känner du att du inte riktigt kommer dit du vill. Vi på Stadig Affärsutveckling gör tillsammans med er en genomgång av hela ert företag och tar fram de områden som bör prioriteras utifrån nuläge och önskat läge. Det kan handla om allt från att ta fram en hållbarhetsstrategi, affärsplan eller digital-strategi, till att se över bemötande till gäst/kund eller ta fram en plan för att bli en attraktiv arbetsgivare. Ibland behöver man en extern person som ser företaget med nya ögon och som kan komma med tankar, idéer och förslag för att driva utvecklingen framåt. Det kanske till och med finns en ny tjänst eller vara som du skulle kunna erbjuda din kund/gäst.

Finansiella diagram

TREND- OCH OMVÄRLDSANALYS

Kanske gäspar du nu när du tänker på analyser och ser staplar och diagram framför dig. Det gör inte vi på Stadig affärsutveckling AB. Vi älskar att läsa rapporter och att spana på omvärlden. Vi kan ge er en grundlig trend- och omvärldsanalys med fokus på just ert verksamhetsområde till exempel restaurang, aktivitetsbolag eller vandrarhem. Hela analysen bygger på att ta fram hur det som sker i omvärlden kan komma att påverka just er verksamhet på både lång- och kort sikt.
Trender kan också påverka verksamheten på både lång- och kort sikt. Där pratar vi om makro och mikro trender. Padel är ett bra exempel på en mikro trend. Den blommade upp snabbt men har nu trappats ner. Hållbarhet däremot är en makro trend som kommer att hålla i sig över lång tid och även påverka i stort sett alla verksamheter i väldigt stor grad.
Är ni nyfikna på hur ni kan dra nytta av trender och omvärldsanalyser? Hör av er!

Två människor som hjälper varandra upp på en hög bergstopp

ANNAT SOM VI PÅ STADIG AFFÄRSUTVECKLING OCKSÅ GÖR:

•Marknadsundersökningar och analyser av turistmarknaden och dess trender för att identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla nya affärsidéer.

•Affärsplanering: Vi hjälper ert företag att utveckla och genomföra en affärsplan som tar hänsyn till företagets mål, budget och resurser. Är era dokument något som tar plats i datorn och inte levande i er verksamhet. Då kan vi hjälpa er att blåsa liv i dem så att de blir ett stöd för verksamheten.

•Måluppfyllelse: Känns arbetet övermäktigt? Få hjälp med att bryta ner arbetet i delmål. Det är bättre att börja än att hamna efter. Vem har störst möjlighet att göra mål? Den som är med i matchen eller den som sitter på läktaren?

•Försäljning och marknadsföring: Vi hjälper er ta fram försäljnings- och marknadsföringsstrategier för att attrahera fler kunder och öka företagets intäkter.

•Produktutveckling: Vi hjälper er att utveckla nya produkter och tjänster eller öka kvaliteten på befintliga produkter och tjänster genom att utveckla och förbättra verksamhetsprocesserna och kund upplevelserna.

•Utveckling av nya marknader: Vi hjälper er med att identifiera nya marknader och kundsegment för företaget att rikta sig till, både nationellt och internationellt.

•Marknadsföring: Utveckla nya marknadsföringsstrategier och kommunikationskanaler för att locka till sig fler turister och besökare.

• Digitalisering: Vi hjälper er ta fram en digital strategi anpassad utifrån era behov och förutsättningar. Vi kan också hjälpa er med eran hemsida eller sociala medier.

• Rekrytering: Attraherar ni rätt medarbetare? Vi kan hjälpa er se över hur ni rekryterar och att ni verkligen tar till vara på medarbetarnas potential.

• Bollplank: Saknar du någon att bolla idéer med? Vi kan vara ditt bollplank. Ibland får man bäst svar av sig själv men oftast så ifrågasätter man inte sig själv och är tillräckligt kritisk för att det ska ske någon utveckling. Ibland måste man till och med "kill your darlings" för att bli mer konkurrenskraftig och lönsam.

Sen gör vi massor som inte ens står här så hör av er. Ingen fråga är för dum utom den som inte ens ställs.

bottom of page